|
|
|
|
|
non-dualiteit
|
|
|
|
|
Alles wat gezien wordt zie Ik Zelf
Alles wat gehoord wordt hoor Ik Zelf
Alles wat betast wordt betast Ik Zelf
Alles wat geproefd wordt proef Ik Zelf
Alles wat geroken wordt ruik Ik Zelf
Alles wat gedacht wordt overdenk Ik Zelf
Alles wat gevoeld wordt voel Ik Zelf
In alles wat op welke manier dan ook ervaren wordt
ervaar Ik altijd alleen maar Mezelf
-----
Ik ben nader dan je adem
maar verder weg dan de sterren
Ik ben uitgestrekter dan de ruimte
maar heb geen omvang
Ik neem de vorm aan van alle dingen
maar heb Zelf geen vorm
Ik ken alleen Mezelf
en ken dus geen onwetendheid
|
|
Stilte
De stilte oordeelt nietzij stelt geen vragen
in haar zijn geen verlangens
zij kent geen dwang.
De stilte vraagt niet
zij stelt geen doel
in haar is geen morgen
zij kent geen wil.
De stilte heeft geen oorzaak
zij kent geen angst
in haar is geen verleden
zij stelt geen eisen.
De stilte is niet van mij
zij kent geen bezit
in haar zijn geen zorgen
in ieder hart ligt zij verborgen.
Cees Haring
|
|
|
'In de kristallen bol van het Bewustzijn bevindt zich het gevoel van de Ziener die waarneemt. Deze maakt melding van - en houdt zich bezig met - het ervaren van diversiteit, zowel buiten als binnen de vorm, waarmee Hij zich ook uitdrukt.
Het gevoel ‘Ik Ben’ is het zaad waaruit dit alles ontspruit en wordt waargenomen door het intuïtieve gevoel ‘Ik Ben’. Het ‘Ik Ben’ kan zich niet uiten zonder het lichaam. Zonder het lichaam kan Het niets ervaren.
De Ziener ‘Ik Ben’, kan door niemand worden gezien. Je intellect kan je niet verder brengen dan ‘Ik Ben’. Dus, wat is dan datgene dat zelfs weet heeft van het intellect zelf? Gebruik niet je verbeelding, de verbeelding wordt waargenomen!
Wie denkt er nog? Zelfs je neiging tot denken, samen met het denken zelf, wordt gezien door Dat wat het denken overstijgt. Dus wat is dan het nut van het denken? Het is overbodig.'
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
'Er is geen einde aan groei, geen einde aan inzichten, aan verdieping. En voor iedereen vindt die ontvouwing plaats op een unieke, heel persoonlijke wijze.
Het AL drukt zich ook uit in tal van spirituele tradities die mensen op heel verschillende manieren in contact brengen met het Ene, het Alomvattende. Het is non-duaal en tegelijkertijd laat het zich op ongelooflijk veel verschillende manieren aan ons zien en door ons ervaren. Het is een schat die ernaar verlangt gekend te worden door ons.'
|
|
|
|
|
|
|