Blogposts

Blog

Geplaatst op zondag 06 september 2015 @ 22:21 door Calamandja , 403 keer bekeken

9 tips voor meer geluk in je …

 

Wat zijn de recepten voor meer geluk in je leven?

Auteur Marian van den Beuken van het ankertje ‘Hooggevoeligheid als uitdaging‘ heeft er een aantal voor je op een rijtje gezet. Vaak roept een richtlijn weerstand op waardoor je weet dat er nog ergens pijn zit. En dat is oké. Door deze richtlijnen regelmatig voor je te houden, schoon je daarmee je overtuigingssysteem. Het helpt je om oude negatieve overtuigingen los te laten en plaats te maken voor nieuwe voedende overtuigingen. Natuurlijk zijn deze richtinglijnen niet voorbehouden aan HSP’s. Doe er je voordeel mee als je er iets in ziet. Vervang ze rustig door de jouwe.

 

Tips voor meer geluk in je leven

   

1. Ga iedere ochtend voor de spiegel staan en zeg tegen jezelf: ‘Je bent een stralend, prachtig mens, wat je ook voelt, denkt of doet!’

 

2. Sta 100 procent achter jezelf en vergeef jezelf alle keren dat er iets niet lukt.

 

3. Vermijd de vier grote leugens:

Ik ben verantwoordelijk voor jouw geluk.

Jij bent verantwoordelijk voor mijn geluk.

Als jij ongelukkig bent, is het mijn schuld.

Als ik ongelukkig ben, is het jouw schuld.

 

4. Zoek niet naar goedkeuring of erkenning. Wat anderen van je denken is hun zaak. Raak niet in de war door afwijzing. Natuurlijk kan het pijn doen. Dat is echter niet zo belangrijk. Jij bent helemaal goed zoals je bent. Dat is belangrijk!

 

5. Neem voordat je gaat slapen afscheid van de dag. Probeer minstens twintig dingen van deze dag te vinden waar je dankbaar voor bent. Voor wie je bent, wie je ontmoet hebt, wat je ontvangen hebt. Als je positiever wilt leren denken kan het een grote hulp zijn elke avond alles waar je dankbaar voor bent op te schrijven. Leg er een apart boekje voor aan. Als je in een negatieve of ongelukkige stemming bent en niets weet te bedenken, lees dan eerst met aandacht door wat je eerder geschreven hebt. Vergeef jezelf en anderen voor wat naar jouw gevoel niet gelukt is. Laat alles wat gebeurd is van je afglijden en stel je in op een rustige, voedende nacht.

 

6. Onthoud dat de ware perfectie niet zit in het eindresultaat, maar in de liefde waarmee je gedaan hebt wat je deed.

 

7. Focus op het positieve. Ieder negatief oordeel, of het nu jezelf of anderen betreft, is een aanval op je gevoelige organisme. Iedere schaduwzijde betekent dat er ook een lichtzijde is. Train jezelf in het omkeren van negatieve oordelen. Dat wil niet zeggen dat je nooit boos of verdrietig mag zijn. Als je boosheid of verdriet helemaal voelt op het moment dat het er is, richt het geen schade aan, maar helpt het juist om los te laten. Het niet uiten maar opslaan ervan richt juist schade aan.

 

8. Je lichaam liegt nooit! Luister er goed naar. Het geeft precies aan waar je grenzen liggen. Als je eroverheen gaat, weet je dat je een prijs moet betalen. Doe het niet te vaak. Bescherm je gevoelige organisme. Het is je grootste schat.

  

9.Blijf jezelf aanmoedigen om uitdagingen aan te gaan. Neem geen genoegen met een leven als een geit aan een ketting. Je hebt een oneindig potentieel aan mogelijkheden. Je bent in staat om op een voor jou veilige manier nieuwe stappen te zetten. Zoals Byron Katie zegt: ‘Wees niet te voorzichtig, je zou jezelf pijn kunnen doen.’



Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te mogen plaatsen. Klik hier om in te loggen.